7 Eylül 2010 Salı

Temel ve Hakim

Temel dava açmış ve ilk duruşmada Hakim sormuş ;

- Nedir şikayetin?

- Hakim bey, bu Temel fıkraları var ya, ben ve eşim Fadime'yi ağızlarına dolamışlar bizi rezil ediyorlar... Hepsinden davacıyım, kim fıkra diye bizi anlatıyorsa onlardan tazminat talebinde bulunmak istiyorum.

 - Senin adın Temel, eşinin adı Fadime mi ?

- Evet.

- İyi de belkide binlerce evli Temel ve Fadime var... O fıkralar neden sizin için anlatılmış olsun.

- Hakim bey, ben çok iyi biliyorum beni kastediyorlar... Hakim karşısında duran Temel'i iyice süzdükten sonra ;

- Bak ama o Temel fıkralarının çoğu belden aşağı... Oysa sana bakıyorum çelimsiz ve yaşını almış bir Temel'sin... O fıkralar senden çok daha genç, güçlü kuvvetli ve çapkın bir Temel için anlatılıyor... Seninle hiç ilgisi yok, bu dava düşer...

-Madem Hakim bey siz böyle takdir ediyorsunuz mesele yok... Demek tevatürmüş, ben değilmişim...

- Evet sen olamazsın, başka Temel'dir onlar... Sana sıra gelene kadar...

- İyi hoş da Hakim bey bu dava için köyden kalktım buralara kadar geldim... Boş dönmeyeyim, hiç değilse o güçlü kuvvetli Temel'den sana bir fıkra anlatayım...

- Anlat bakalım..

- Bizim bu iri kıyım pazulu Temel Hakim karılarına çok düşkünmüş...

- Dur, dur be adam, ne diyorsun sen...  

- N'oldu Hakim bey ?

- Daha ne olacak, benim Hakim olduğumu bile bile Temel hakim karılarına meraklıymış diyorsun. Ağzından çıkanı kulağın işitiyor mu senin?

- Rica ederim Hakim bey, Temel fıkrası için karısı güzel binlerce Hakim var... Seninkine sıra gelene kadar..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder